ENGELAND - Tussen de landheren en de boeren - Reisverslag uit Kingsland, Verenigd Koninkrijk van snoepie - WaarBenJij.nu ENGELAND - Tussen de landheren en de boeren - Reisverslag uit Kingsland, Verenigd Koninkrijk van snoepie - WaarBenJij.nu

ENGELAND - Tussen de landheren en de boeren

Door: Pieter&Leonie

Blijf op de hoogte en volg snoepie

07 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Kingsland

Kingsland (Leominster) - Herefordshire

Na een aangenaam en sportief verblijf in Cornwall besluiten we om via Wales richting de overtocht naar Ierland te trekken. We kiezen nog een camping uit voor 2 overnachtingen om deze omgeving mee te pikken.

Een overenthousiaste postbode van het dorpje Kingsland gaat ons toeterend voor om de weg naar de kleine camping te wijzen.

En dan kom je ineens onverwacht op een plek terecht die je lijkt te omarmen:
The Buzzards.
Een kleine camping op het land van een organische boerderij uit 1640. Het is gelegen in een idyllisch dal tussen appelboomgaarden, bossen, oude landerijen karakteristieke dorpjes en kasteelruines.

Met een warm onthaal laat boerin Elaine ons de plek zien waar wij kunnen staan. Wauw... we kijken elkaar aan. Een prachtig plekje met uitzicht op heuvels vol schapen met her en der een oeroude eik in t veld. En... het plekje is helemaal voor ons alleen. We zijn de enige kampeerders!
Wat de plek extra aantrekkelijk maakt, is dat er een kleine overdekte buitenruimte is aangelegd met stromend water. De eerste avond zitten we in deze ruimte bij een knapperend vuur te genieten. Een prachtige sterrenhemel met op de achtergrond geluiden van de uilen en krekels. Dit is te gek!

Het weer is stralend en al snel wordt duidelijk dat we langer op deze plek willen blijven.
De omgeving is aantrekkelijk, er lopen verschillende dieren op de boerderij (naast de twee huisvarkens, lopen er talloze eekhoorntjes rond en zit er in de bosjes bij onze caravan een wild hertje), we mogen zelf appels en pruimen plukken, maar bovenal draagt ook Elaine bij aan een geweldige sfeer.
Af en aan komen er mensen haar opzoeken of overnachten in een van de drie cottages op het terrein.

Elaine heeft als levensovertuiging dat haar land van iedereen is. Ze geeft graag weg. Zo zitten we ook drie keer bij haar, samen met vrienden, aan tafel te dineren. Geweldige maaltijden, met goede wijn en te gekke gesprekken. Ook de Engelse humor ontbreekt niet.
Elaine is een bijzonder enthousiaste gastvrouw met een groot hart. Ze geeft het gevoel alsof je haar al jaren kent.

Deze plek geeft ons energie en inspiratie!

Nu we hier ruim 2,5 week verblijven kennen we het dorpje Kingsland aardig. Dankzij Elaine zijn we op de hoogte van alle dorpsperikelen en hebben we kennis gemaakt met een aantal boeren en andere inwoners in de pubs. Wat een unieke positieve sfeer, bijna ongelooflijk dat dit bestaat. In de pub komen jong en oud, boer en landheer samen om te toasten. De sfeer is "ons kent ons" en men schroomt niet om elkaar in het ootje te nemen. Wat wordt er veel gelachen!

Ook in de dorpjes rondom Kingsland lijkt het vriendelijke leven nog echt te bestaan. Oude vakwerkhuizen waar de trotse eigenaren koddige namen aan geven, fleurige wilde tuinen, kleine postkantoortjes, dorpswinkeltjes die door bewoners vrijwillig worden gerund met bosjes bloemen, groente en fruit van eigen land.

Deze omgeving en dit landgoed geeft het gevoel alsof je in een Engelse roman bent gestapt.
Wij stappen er voorlopig nog niet uit!

snoepie

Ruim 30 jaar geleden bedacht de eerste eigenaar de naam Snoepie. Vier jaar geleden kregen wij deze kleine caravan van onze oom en tante. Sindsdien zijn we helemaal verknocht aan het bolletje op wielen. We hebben de caravan naar onze eigen smaak opgeknapt en ingericht. Snoepie is compact, maar groot genoeg voor ons twee en heeft een te gekke sfeer! Dankzij onze zelfstandige stroomvoorziening kunnen wij op de mooiste plekken staan. En onze buitendouche op zonnewarmte maakt het mogelijk om buiten de geijkte paden te verblijven. Snoepie heeft alles wat wij nodig hebben voor een aangenaam en knus 'thuis' tijdens onze rondreis door Europa! Pieter & Leonie Augustus 2015

Actief sinds 07 Sept. 2015