IERLAND - De herfst op z'n Iers - Reisverslag uit Skibbereen, Ierland van snoepie - WaarBenJij.nu IERLAND - De herfst op z'n Iers - Reisverslag uit Skibbereen, Ierland van snoepie - WaarBenJij.nu

IERLAND - De herfst op z'n Iers

Door: Pieter & Leonie

Blijf op de hoogte en volg snoepie

25 Oktober 2015 | Ierland, Skibbereen

Dublin:
Zo staan we met Snoepie op prachtige plekken midden in natuurgebieden en zo sta je ineens op een camping aan de rand van Dublin!
Even schakelen, maar wel erg leuk om mee te maken. We zijn niet de enige die ervoor kiezen om Dublin vanaf deze stadscamping te bezoeken.
Met de bus ben je er binnen drie kwartier. Het stadse leven valt in de smaak. Even iets anders en hoe anders! Dublin bruist, veel muziek,
overal leuke cafés en restaurantjes met goed eten.
Verder is Dublin in onze ogen een grote stad, met veel, heel veel mensen en drukte.

The Wicklow Mountains:
Na vier dagen Dublin kiezen we voor een camping in de Wicklow Mountains. Dit natuurgebied brengt ons de mooiste en beste wandeltochten tot nu toe!
Hoogtepunt zijn bronstige edelherten die we tijdens een tocht tegenkomen.
Maar vooral ook de uitzichten en afwisselingen van meren, rivieren, bergtoppen en dalen doen ons glunderen.

Baltimore:
Baltimore is een klein kustplaatsje aan de Zuid-Westkust van Ierland.
We hebben precies 10 weken doorgebracht in Snoepie en voor het eerst slapen we in een lodge. We doen de kachels aan en duiken meteen in een warm bad met extra veel badschuim.
Daarna genieten voor de openhaard. Geen moment hebben we Snoepie te klein of oncomfortabel gevonden, maar nu we ineens een eigen lodge hebben begrijpen we hoe heerlijk het is om zo'n basis te hebben. Wat een luxe!

snoepie

Ruim 30 jaar geleden bedacht de eerste eigenaar de naam Snoepie. Vier jaar geleden kregen wij deze kleine caravan van onze oom en tante. Sindsdien zijn we helemaal verknocht aan het bolletje op wielen. We hebben de caravan naar onze eigen smaak opgeknapt en ingericht. Snoepie is compact, maar groot genoeg voor ons twee en heeft een te gekke sfeer! Dankzij onze zelfstandige stroomvoorziening kunnen wij op de mooiste plekken staan. En onze buitendouche op zonnewarmte maakt het mogelijk om buiten de geijkte paden te verblijven. Snoepie heeft alles wat wij nodig hebben voor een aangenaam en knus 'thuis' tijdens onze rondreis door Europa! Pieter & Leonie Augustus 2015

Actief sinds 07 Sept. 2015